söndag 30 januari 2011

Vårkänslor/fågelkvitter


Vaknade utav fågelkvitter utanför sovrumsfönstret.
Inte helt fel att träna i detta väder. Vi gick ner till sjön och in i kohagen/eklandskapet. Jag tror det är naturreservat så man får väl ta det lite lungt med lös hund där inne.
Man slipper iaf alla kossor som brukar gå där annars men de hade lämnat en massa visitkort. Dock frusna;)
Jag började med att lägga ut ett stort sök med 6st dummies. Sixten plocka in 5st galant och sökte av betydligt större område än där jag lagt ut dem. Men höll sig ändå på rätt sida söket. När han skulle gå ut på sista blev jag osäker på vart den låg så jag fuskade och kastade ut en ny som han hämtade in istället. Viktigt att han lyckas varje gång man skickar ut honom annars är risken att han inte litar på att det finns fler där ute.
Mycke riktigt låg det kvar en där ut bakom ett träd. Jag gick tillbaka till sixten och kastade ut 3st markeringar så långt jag kunde åt motsatt håll. Sen fick han hämta 2st innan vi vred upp 180 och gjorde ett linjetag mot sista dummien på söket. Gick skitbra;) som grädde på moset mindes han den sista av de 3 jag kastade ut utan problem.
Nöjd med träningen knallade vi hemåt igen satte hos på trädäcket på baksidan och njöt av en härlig vårkänsla.



2 kommentarer:

  1. Ellinor med Max i Trosa7 februari 2011 kl. 09:27

    Åhh Sixten vad duktig han är :)
    Det är alltid lika kul att läsa om vad ni har haft för er på sistome. Blir lika glad innombords varje gång jag läser om Sixten hur det än går.

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för inlägget Ellinor! Hoppas allt är bra med er oxå, nu läbgtar vi till våren och sommaren, skulle vara trevligt att ses snart igen!

    SvaraRadera